Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
EKOHEL Sp. z o.o.

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

2022.02.14 Sprawozdanie ze stanu komunalnych zasobów mieszkaniowych za 2021 r.

Hel, 14  luty 2022 r.

„WYCIĄG”

ZE SPRAWOZDANIA
Z DZIAŁALNOŚCI SPÓŁKI EKOHEL SPÓŁKA Z O.O.
W ROKU 2021

 

  1. PODSUMOWANIE DZIAŁALNOŚCI ZWIĄZANEJ Z ADMINISTROWANIEM LOKALAMI KOMUNALNYMI.

 

W roku 2021, Spółka realizowała zadania związane z administrowaniem lokalami komunalnymi na podstawie umowy nr EKO/02/2021 z dnia 31 grudnia 2020 roku. Umowa ta w sposób szczegółowy i wyczerpujący określa zakres obowiązków, czynności i odpowiedzialności Spółki
w związku z wykonywaniem zadań związanych z utrzymaniem pełnej sprawności technicznej i funkcjonalnej lokali komunalnych, obsługi interesantów, prowadzenia dokumentacji technicznej obiektów budowlanych oraz dokumentacji finansowej, księgowej i sprawozdawczej.

 

W roku sprawozdawczym rozpoczęto działania mające na celu urealnienie wysokości stawek czynszowych za użytkowanie lokali stanowiących własność Gminy Miejskiej Hel. Dotychczasowe wysokości stawek nie bilansują rzeczywistych kosztów związanych z najmem lokali komunalnych.

 

Zaległości czynszowe wynikające z nieregulowania opłat przez najemców, zostały w roku 2021 pokryte w całości przez Gminę Miejską Hel. Spółka podejmuje czynności administracyjne i prawne w celu ściągnięcia zaległości, jednak ze względu na częstą niewypłacalność dłużników,
są one bezskuteczne. W dokumentacji finansowej Spółki znajdują się zaległości finansowe z przed 2020 roku w wysokości 95.053,13 zł, które pomimo wyroków sądowych, są nieściągalne.

 

W roku 2021, na podstawie zleceń z Gminy Miejskiej Hel, Spółka przeprowadziła remont pięciu lokali komunalnych, które na podstawie decyzji i ustaleń komisji mieszkaniowej działającej przy Spółce, zostały przydzielone rodzinom oczekującym na przydział lokalu komunalnego. Ponadto, przeprowadzono modernizację nieruchomości zlokalizowanej przy ulicy Żeromskiego 12. Zakres prac obejmował, m.in. odtworzenie powłok malarskich elewacji, wykonanie opaski i ogrodzenie wokół budynku od strony balkonów, uszczelnienie dachu wraz z częściową wymianą opierzenia, przebudowę wejścia do nieruchomości, likwidację tarasów balkonowych, modernizację terenu zielonego.

 

Poza określoną powyżej umową na administrowanie lokalami komunalnym, Spółka zawarła z Gminą Miejską Hel umowę nr EKO/06/2021 z dnia 31 grudnia 2020 r. na administrowanie budynkiem zlokalizowanym przy ulicy Helskiej 4. Umowa ta reguluje kwestie dotyczące prowadzenia księgowości poprzez prowadzenie kontroli i weryfikacji wszelkich dokumentów rozliczeniowych pod względem merytorycznym, formalnym i rachunkowym za usługi realizowane przez podmioty trzecie oraz zakup materiałów wykorzystywanych do remontów, konserwacji i usuwania awarii oraz przeprowadzanie częściowych remontów pomieszczeń. Ponadto, w okresie sprawozdawczym, Spółka przeprowadziła inwentaryzację budynku, która miała na celu określenie sposobu przebudowy poszczególnych pomieszczeń w celu wydzielenia dodatkowych lokali. Przeprowadzono modernizację dachu nieruchomości, częściowo przebudowano instalację elektryczną oraz dwóch pomieszczeń.

 

Prezes zarządu

EKOHEL sp. z o.o.

/-/ Marek Dykta

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Marek Dykta, prezes zarządu EKOHEL sp. z o.o.

Data wytworzenia:
14 lut 2022

Osoba dodająca informacje

Marek Dykta, prezes zarządu EKOHEL sp. z o.o.

Data publikacji:
25 sty 2023, godz. 10:24

Osoba aktualizująca informacje

Marek Dykta, prezes zarządu EKOHEL sp. z o.o.

Data aktualizacji:
25 sty 2023, godz. 12:57